Aydın Devlet Hastanesi

Aydın Sağlık Müdürlüğü
Aydın Devlet Hastanesi

Facebook Twitter Google Plus Linkedin

Sosyal Hizmet Birimi

Güncelleme Tarihi: 02/08/2018

Tıbbi Sosyal Hizmet Birimi, hastanemizde ayakta ya da yatarak tedavi gören hastaların tıbbi tedaviden etkili bir şekilde yararlanmasını, sosyal sağlığının korunmasını ve geliştirilmesini, tedavi sürecinde hastanın ailesi ve çevresi ile ilişkilerinin düzenlenmesini, tedavi sürecini etkileyen psiko-sosyal ve sosyo-ekonomik sorunlarının zamanında çözümlenmesini sağlamak amacıyla kurulmuştur. 

Sosyal hizmet birimi, başhekime bağlı olarak faaliyet gösterir. Sosyal hizmet müdahalesi kapsamında, gerektiğinde hastanede, hastanın ikametinde, işyerinde, okulunda veya sosyal ortamında sosyal inceleme yapılır. 

Tıbbi Sosyal Hizmet Biriminde Görev yapan sosyal çalışmacının görevleri :

a) Hastaneden hizmet alan,

1. Kimsesiz, terk ve bakıma muhtaç hastalar,

2. Engelli hastalar,

3. Sağlık güvencesiz hastalar,

4. Yoksul hastalar,

5. Aile içi şiddet mağduru hastalar,

6. İhmal ve istismara uğramış çocuk hastalar,

7. Mülteci ve sığınmacı hastalar,

8. İnsan ticareti mağduru hastalar,

9. Yaşlı, dul ve yetim hastalar,

10. Kronik hastalar,

11. Ruh sağlığı bozulmuş hastalar,

12. Alkol ve madde bağımlısı hastalar

13. Yabancı uyruklu olup tedaviden yararlanamayan hastalar

14. İl dışından gelen hastalar,

öncelikli olmak üzere tıbbi sosyal hizmete ihtiyaç duyan hastalar için sosyal hizmet müdahalesini planlar ve uygular.

b) Hastalığa ve tedavi sürecine uyumda zorlanan hastaların uyumunu sağlamak için gerekli sosyal hizmet müdahalesinde bulunur.

c) Hastanede yatarak tedavisi tamamlandığı halde ikametine gidemeyecek derecede düşkün ve kimsesi bulunmayan veya aileleri tarafından alınmayan hastaların ikametine nakillerini koordine eder. Bu kapsamda mahalli idarelerle koordinasyonu sağlar.

ç) Afetlerde, gerekli sosyal hizmet müdahalesini planlar ve uygular.

d) Tıbbi sosyal hizmetle ilgili konularda hastane personeline, hasta ve hasta yakınlarına yönelik eğitimler yapar.